Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan, 8 Perkara Anda Perlu Tahu!

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan, Ini adalah antara beberapa cara dan kaedah untuk memanfaatkan pinjaman perumahan dari LPPSA. Walaupun ianya mempunyai kadar curiosity price yang agak tinggi, tetapi, banyak lagi kebaikan lain yang anda boleh manfaatkan terutama kalau anda nak beli rumah menggunakan pinjaman dari LPPSA.

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan Untuk permohonan pembiayaan bersama pulak, salah seorang pemohon perlu mengambil takaful/insurans perlindungan bagi pinjaman perumahan manakala seorang lagi perlu ambik insurans bagi perlindungan rumah kediaman.

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan Kalau anda datang ke sini sedang mencari details berkenaan dengan strategies untuk beli rumah kedua, kami akan berikan beberapa tips dan panduan untuk anda.

Kebiasaannya, hartanah atau projek pembangunan berstatus komersial tidak dapat dibeli melalui pinjaman LPPSA. Oleh yang demikian, ianya amat berguna untuk menyemak dengan pemaju hartanah atau projek pembangunan terlebih dahulu bagi memastikan bahawa rumah yang anda ingin dapatkan didaftarkan secara rasmi di bawah skim LPPSA.

Kalau nak tahu, kelayakan pinjaman ni dikira berdasarkan pendapatan bersih lepas tolak semua komitmen korang. Penjawat awam yang layak boleh menikmati kemudahan pembiayaan perumahan LPPSA sebanyak dua kali. Meskipun begitu, permohonan pembiayaan kedua hanya dibenarkan dengan syarat pembiayaan perumahan pertama telah diselesaikan sepenuhnya.

Berikut adalah antara prosedur mudah. Sebagai seorang agen hartanah,  berikut adalah prosedur mudah bagi proses pembelian rumah. 

Ansuran bulanan anda mestilah tidak melebihi sixty% daripada gaji pokok dan elaun tetap, bagi Pinjaman yang pertama dan ansuran bulanan mestilah tidak melebihi 50% daripada gaji pokok dan elaun tetap bagi pinjaman yang kedua.

Mencagar tanah milik peminjam atau tanah milik ahli keluarga terdekat dengan kebenaran bertulis pemilik tanah.

Tempoh Pinjaman Lppsa Sebenarnya anda layak untuk membuat pinjaman dengan LPPSA untuk membeli tanah dan membina rumah. Dengan syarat anda tidak membuat permohonan pinjaman itu serentak, anda tidak boleh membuat permohonan untuk membeli tanah dan membina rumah dalam satu permohonan pinjaman.

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan, Perkara Anda Perlu Tahu!

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan SME Corp juga menyediakan bantuan kewangan dalam bentuk geran bersamaan dan skim pinjaman mudah bagi membantu PKS mengembangkan perniagaan yang baru dibangunkan.

Jika anda merupakan kakitangan kerajaan, pasti anda ada cita-cita untuk membeli tanah menggunakan loan kerajaan atau pinjaman LPPSA. Sebelum anda bertindak, pastikan anda mengetahui cara beli tanah guna loan kerajaan.

Emel tersebut akan menyatakan sama ada anda perlu memohon melalui laman World-wide-web financial institution atau pergi ke lender itu sendiri.

Semak: Pinjaman wang 5 minit diluluskan

Bagi badan berkanun, hanya badan berkanun terpilih sahaja yang layak memohon pinjaman LPPSA ni. Maksudnya orang gomen je yang boleh apply.

Ultima

Bahagian Pinjaman Perumahan Kerajaan Makin lama makin menjadi jadi eh sindiket pinjaman wang ni. Sekarang ni dah ada pihak tak bertanggungawab yang menyamar jadi direct lending dan tawarkan pinjaman kelulusan awal.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

Borang Maklumat Hubungan